arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

تاثیر سبک زندگی سالم  بر سلامت ادراکی افراد کهنسال

گروهی از پژوهشگران در ایالات متحده دریافتند که بین سبک زندگی و شناخت و ادراک افراد کهنسال ارتباط وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران در ایالات متحده دریافتند که بین سبک زندگی و شناخت و ادراک افراد کهنسال ارتباط وجود دارد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مطالعه‌ای که روی بزرگسالان ۸۰ سال به بالا انجام شده است نشان می‌دهد که یک سبک زندگی سالم بدون توجه به اینکه شخصی شکل خاصی از ژن APOE را حمل می‌کند، به کاهش خطر شناختی کمک می‌کند.

نویسندگان این مطالعه سعی کردند ارزیابی کنند که آیا رابطه بین سبک زندگی و شناخت توسط ژنوتیپ APOE در میان افراد مسن متفاوت است. تحقیقات قبلی هر دو اختلال شناختی و بیماری آلزایمر را به هم پیوند داده است، اما اکنون مشخص شد که مزایای یک سبک زندگی سالم، اختلالات شناختی را تقلیل می‌دهد.

تاثیر سبک زندگی سالم 
این مطالعه ۶۱۶۰ بزرگسال ۸۰ ساله و بالاتر را  مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. علاوه بر این، تیم تحقیق داده‌ها را برای بررسی ارتباط بین اختلالات شناختی، سبک زندگی و ادراک، شناخت محاسباتی و سایر عواملی که می‌تواند بر شناخت تأثیر بگذارد، به صورت آماری تجزیه و تحلیل کرد.

یافته‌ها نشان داد که مشارکت کنندگان با سبک زندگی سالم یا سبک زندگی نسبتا سالم نسبت به افرادی که سبک زندگی ناسالم دارند (به ترتیب ۵۵ تا ۲۸ درصد) کمتر دچار نقص شناختی می‌شوند.

 

نویسندگان این مطالعه گفتند که یافته ها، مزایای سبک زندگی سالم را بر چشم انداز شناختی برای افراد مسن با خطر ژنتیکی بالا برای اختلال شناخت نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان